29 listopada przedstawiciele firm Pfleiderer oraz Interprint odwiedzili siedzibę Ojcowskiego Parku Narodowego, aby przekazać środki wygenerowane przez uczestników festiwalu Łódź Design poprzez przyklejanie symbolicznych liści poparcia. 6000 zł zostanie przeznaczonych na utworzenie nowego nasadzenia brzozy ojcowskiej, a także na tablicę informacyjną o tym gatunku przy trasie edukacyjnej dla zwiedzających park.
Podczas tegorocznego festiwalu Łódź Design firmy Pfleiderer i Interprint prezentując projekt „Brzoza POLSKA!” zobowiązały się, że za każdy symboliczny liść przyklejony przez zwiedzających na stoisku przekażą drobną kwotę na rzecz Ojcowskiego Parku Narodowego, miejsca gdzie chroniona jest m. in. brzoza ojcowska. 3000 przyklejonych liści dało kwotę 3000 złotych – uczestnicy projektu postanowili ją podwoić i przekazać 6000 złotych. Dyrekcja OPN otrzymała też w prezencie księgę pamiątkową z festiwalu Łódź Design, dokumentującą całość akcji.
Spotkanie dotyczące przekazania tej kwoty odbyło się 29 listopada w siedzibie dyrekcji Ojcowskiego Parku Narodowego. Dyrektor OPN Rudolf Suchanek wraz ze swoim zastępcą, Józefem Partyką przyjęli gości i dokonali krótkiej prezentacji parku. Ojcowski Park Narodowy to najmniejszy z polskich parków narodowych, ale niezaprzeczalnie grupujący na swoim obszarze unikalne zasoby przyrodnicze i kulturowe. Park obejmujący teren 2146 h obejmuje wyjątkowo malowniczy fragment Jury Krakowsko-Wieluńskiej. Znajduje się na nim ponad 500 jaskiń, które kryją jedne z najstarszych śladów osadnictwa na ziemiach polskich. Ponadto na terenie OPN można spotkać ogromne bogactwo gatunków fauny i flory – w tym wiele rzadkich, ściśle chronionych. Jedną z największych bolączek parku jest kwestia nieuregulowanej struktury własnościowej gruntów na jego terenie i dużego naporu inwestycyjnego, grożącego odcięciem korytarzy ekologicznych, a także konieczność ograniczenia ruchu samochodowego i kontroli ruchu turystycznego w dolinie Prądnika.
W spotkaniu uczestniczyła także dr. Anna Sołtys-Lelek prowadząca badania nad brzozą ojcowską. Zgodnie z jej propozycją środki finansowe przekazane przez Interprint i Pfleiderer posłużą do realizacji nowego, dużego nasadzenia lub szczepienia tych drzew, a także do przygotowania tablicy informacyjnej na ścieżce edukacyjnej prowadzącej przez teren parku. W ten sposób projekt Brzoza POLSKA! przyczyni się także do ochrony zagrożonego gatunku drzewa, od którego został zapoczątkowany.
Więcej informacji na temat Ojcowskiego Parku Narodowego można znaleźć na stronie: www.ojcowskiparknarodowy.pl
Link do strony artykułu: https://wycieczki.wirtualnemedia.pl/centrum-prasowe/artykul/brzoza-polska-wspieramy-ojcowski-park-narodowy